neděle 22. července 2018

Sluneční soustava


Už jsou to více jak dva roky, kdy jsme měli tu úžasnou příležitost navštívit Kennedy Space Centrum v Cape Canaveral FL. Ve té době nás velmi začal zajímat vesmír a musím říci, že do dnes vzpomínám i já na ten dokonalý zážitek.


Hluboký vesmír je něco, co nás neustále fascinuje a ani po dvou letech nás to nepouští.
V páté třídě se v rámci přírodovědy učí o sluneční soustavě a tak jsem si vytáhla dva roky staré zápisky, podle kterých jsme si o vesmíru povídali.


Jako příklad, co jsme se naučili ve třetí třídě přikládám test, který jsem Rebece připravila v domnění, že jí to bude aspoň nějakou chvilku trvat. Bohužel čas, který jsem strávila přípravou byl trojnásobný, než její sotva desetiminutové zastavení.

Pokud vás čeká nauka o sluneční soustavě, mám tu pro vás připravené nějaké oblíbené odkazy a i nějaká free pdfka, která jsem připravila pro dcery a vy si je můžete stáhnout.


Co můžu velmi doporučit je Rocket Science show od Angry Bird. Pokud pro vás není angličtina problém. Děti se z toho krátkého dvouminutového videa něco naučí a ještě je to bude bavit.

Nelze opomenout stránky NASA, které jsou neustálou studnicí. Aktuality, fotky a videa v té nejlepší kvalitě.
Také pro větší představu o tom, jak velké jsou velikostní rozdíly mezi planetami, jsem se nechala inspirovat těmito stránkami Montessoridoma, kde jsme ale místo kuliček, které se velmi špatně shánějí, planety kreslili. K tomu jsme dodržovali průměr, dle tabulky. Naše výtvory, můžete vidět zde.






Žádné komentáře:

Okomentovat